Sidor

fredag 28 december 2012

Kusin-klappar

Våra barn har ett gäng fina kusiner som vi umgås mycket med. Jag har genom åren gjort olika "merchandise" för att manifestera "fin-kusin-skapet". Denna jul var det dags igen. Den här gången blev prylen örngott med tryck.

Jag hade en idé om att göra ett tygtryck med schablon-och-sprayburk-utseende. Jag hade för mig att det skulle finnas tygfärg i form av sprayburk att köpa, men där gick jag bet. Vår Panduroaffär berättade att det var vårens nyhet och att de inte fanns att köpa ännu. Typiskt. Det här skulle ju bli en julklapp och jag behövde det pronto. Jag beslöt att mixtra med gammal textilfärg jag hade hemma och små (mini-små och svindyra, men bra) sprayflaskor som jag köpte.

Jag gjorde schablonen i OH-film, satte några remsor dubbelhäftande tejp på baksidan, fäste fast på örngotten (med en tidning instoppad i) och sprayade. Försiktigt lyfte jag av schablonen, sköljde av den och torkade den inför nästa tryck. Resultatet blev riktigt bra, tycker jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar