Sidor

söndag 17 mars 2013

Nyckelhängare

Nu har jag till slut min nyckelhängare klar till slöjdsalen. Många elever kommer till slöjdlektionen med nyckelband runt halsen. Vi har inte haft någon bra ställe för dem att hänga från sig dessa.

När vi i vår familj efter julen slaktade vår julgran räddade jag en kvistrik bit och började tälja med tanke på att det skulle kunna bli en hängare. Jag vet att jag borde ha offrat en sida som "mot-väggen-sida", men jag blev så förtjust i alla kvistar som spretade åt alla håll att alla till slut fick bli kvar. Det blev en 360°-gradig hängare och det krävde i sin tur en alternativ upphängning. 

Nu har jag vår nyckelhängare färdig. Jag tyckte att det var väldigt roligt att göra "skure-ut" (som Jögge kallar det) och hade svårt att stoppa mig när jag väl satt igång. Det  var riktigt roligt även om jag är nybörjare och inte har riktigt rätt utrustning. 
Jag har också gjort "skure-ut"-mönster på en kvastupphängare vi ska ha i slöjdsalen (bilden längst ner till höger). Det finns en risk att slöjdsalen snart kommer att likna en norsk stavkyrka med alla sina träsniderier..;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar