Sidor

tisdag 18 juni 2013

Städ och roliga planer

En av vår stads skolor stänger och allt i skolan ska fördelas ut på andra kommunala skolor. Ni kan tänka er vilken galen flyttcirkus det blir. Jag hade en lång önskelista på slöjdsaker att ta över, men  jag fick nöja mig med ett städ. Allt annat var redan tingat. Städet är jag dock supernöjd med. Visst är det snyggt!

Idag har jag ägnat mig åt annat städ. Nämligen städ i slöjdsalen. Jag har inventerat inför beställning och jag har försökt att röja undan, rensa och förbättra organisationen. Jag hann inte hälften av vad jag velat, men jag fick en hel del gjort. Jag får ta nya krafttag till hösten då det här var min sista arbetsdag på skolan för den här terminen.

Under dagen har jag också hunnit med två spännande planeringsmöten för Skapande skola. Jag är ansvarig pedagog för ett projekt i samarbete med slöjdkonsulenterna och ett projekt med en mosaikkonstnär. Vi hade möten idag för att dra upp riktlinjer och planera innehåll. Det är roliga planer som jag ser fram emot att förverkliga kommande läsår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar