Sidor

söndag 14 juli 2013

Liten börs, nummer 1

Jag bestämde mig för att inte ta med mina täljsaker på vår Norrlandsersa. Jag har nämligen snöat in på karvsnitt tidigare i sommar. Jag tänkte att det nog var bäst att bara få fokusera på resans huvudsyfte, nämligen att träffa släkt och vänner.

Min slöjdklåfingrighet kunde jag dock inte lämna hemma. Under våra dagar hos min gamla mamma i Skellefteå snöade jag in på virkning. Kanske var det min ramvirkning som hade väckt virklusten. Kanske var det garnhyllan på Coop som lockade med garn i vackra färger. Säkert var det också min mammas gedigna kunskaper som fick mig att gå igång med virkningen. Samtidigt som jag fick utlopp för mitt skaparbehov blev det blev också ett riktigt bra sätt att umgås med min mamma på.

Jag startade med den gamla godingen mormorsrutan och det blev en liten börs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar