Sidor

lördag 3 maj 2014

Från kaos till ordning

Som en liten vårflod kommer här inlägg på inlägg. Jag har haft sådant fokus på kursuppgifter och lite annat specialfix på sistone så blogginläggen har fått stå tillbaka. Vi har gått vidare till final i tävlingen Webbstjärnan med vår blogg Slöjdstafetten och jag har fått prioritera blogginlägg på den bloggen den senaste tiden. Jag har skrivit massor med inlägg i mitt huvud till Slöjdpedagogen, men de har inte kommit på pränt. Det krävs tid till eftertanke för att få till inlägg.

I höstas fick jag en egen snickarbänk och den har nu en given plats i vår lägenhet. Jag har försökt städa i ordning bänken mellan mina projekt, men när projekten pågår parallellt (vilket jag gillar när de gör) vill jag gärna ha verktygen tillgängliga hela tiden och då blir det lätt kaos på arbetsbänken. Jag har inget emot kreativt kaos när jag jobbar, men när jag inte jobbar kan jag (och min tålmodiga familj) lida över att det ser stökigt ut.

Igår cyklade jag till Jula och köpte mig en verktygslåda. Nu har jag gått från kaos till ordning och jag kan ha verktygen nära till hands i min snygga välordnade låda.
Min första tanke var att snickra en egen verktygsförvaring. Jag kände dock att jag hade behov av ordning pronto och bestämde mig för att köpa en istället. Det är nog ingen superduperkvalié på lådan, men lådan rymmer fantastiskt mycket och jag tror den kan fungera riktigt bra för mina behov.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar