Sidor

onsdag 18 juni 2014

Sprint

De senaste veckorna har jag sprintat från den ena deadlinen till den andra. Detta samtidigt som jag drabbats av den stora slutet-på-terminen-tröttheten. Jag har varit helt knockad på kvällarna och dagarna har varit fulla med alla dessa slutet-på-terminen-aktiviteter både på jobbet och privat. I mitt huvud har jag haft minst 50 blogginlägg färdigskrivna med bild och allt, men det har inte funnits någon endaste liten tid för mig att sätta mig ner och faktiskt skriva dem. Nu är terminen nästan slut och nu tar jag mig tid.

De här sista dagarna på terminen har jag haft lite salsvårdstid. Jag svängde runt på skrivbordet i salen och vips var det som att jag fått en ny slöjdsal. Jag fick nya perspektiv och såg nya möjligheter. Jag har gjort en rad flyttar och rockader av verktyg och förvaring. Nu när jag jobbat två år i salen ser jag tydligare vad det är jag behöver var. Jag har fått in ett till skåp i salen också och den har jag idag inrett med verktyg och material främst för metall.

Det bästa av allt är att vår vaktmästare har lovat att laga, slipa och lacka alla våra slöjdbänkar. Förra året försökte jag hinna med att göra det jobbet själv och jag hann bara med tre stycken bänkar. Det känns superbra att vaktmästaren gör jobbet. Hon är gammal målare så jag tror att hon kommer att göra ett riktigt bra jobb.

En början till att inreda det nya skåpet till metallskåp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar