Sidor

torsdag 25 augusti 2016

Nominerad till Guldäpplet

Jag är stolt och glad över att vara nominerad till Guldäpplet igen!

Guldäpplet är ett pris som delas ut till lärare som förnyat undervisningen med stöd av IT, arbetar inkludernade och bidragit till kollegernas kompetensutveckling genom att dela med sig av sina idéer och erfarenheter. Priset delas ut av DIU - Datorn i utbildningen.

Det känns väldigt roligt att bli uppmärksammad för det jobb jag gör. För mig känns det självklart och naturligt att inkludera digitala verktyg i undervisningen på olika sätt. Jag drivs av nyfikenhet på att se vad som är möjligt att göra. I min egen undervisning söker och undersöker jag nya sätt att använda digitala verktyg för att stärka lärandet.

Jag har under många år arbetat med att fortbilda mina kollegor. Vi har på min skola haft flera ganska struliga år med många rektorsbyten vilket gjort att utvecklingsarbetet varit trögt. Olika fortbildningssatsningar tycks ha glidit av verksamheten som om den vore gjord av teflon. Det har inte riktigt fastnat ännu. Vi kämpar på och kanske är det på väg att komma igång nu. Det är flera kollegor som här i terminsstarten lite försiktigt frågat om jag tror att de skulle kunna starta en blogg. Det känns lite hoppfullt. Trägen vinner!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar